English Serbian

Planirane aktivnost


1. mart 2017.

Centar za kognitivne nauke pri Univerzitetu u Nišu najavljuje predavanje dr Kita Holiouka (Dr Keith Holyoak) sa Univerziteta UCLA u Los Anđelesu, SAD. Predavanje pod naslovom Commonsense Moral Reasoning” biće održano 1. marta 2017. godine u sali broj 8 u prizemlju glavne zgrade Univerziteta u Nišu (Banovina), sa početkom u 18.30. Dr Holiouk će predavanje održati putem video linka. Više detalja u vezi sa samim predavanjem možete naći u prilogu ovog mejla.

 

Kao što verovatno znate, Dr Holiouk je svetski poznati kognitivni psiholog sa Univerziteta UCLA u Los Anđelesu, SAD, i glavne oblasti njegovog istraživanja obuhvataju ljudsko rasuđivanje, učenje, donošenje odluka i rešavanje problema. Takođe, jedno od glavnih pitanja kojima se bavi u svom radu jeste uloga analogije u razmišljanju, kao i način na koji analogija funkcioniše kao psihološki mehanizam koji podržava učenje i tansfer znanja.

 

Detaljnu biografiju predavača možete naći na sledećoj adresi:

 

http://reasoninglab.psych.ucla.edu/KeithHolyoak.html



Commonsense Moral Reasoning

Keith Holyoak

Distinguished Professor of Psychology, UCLA

 

How do ordinary people make judgments about moral issues? Work in ethical and legal philosophy, coupled with empirical evidence from psychology and neuroscience, casts serious doubt on one popular approach, based on utilitarianism. A more promising approach to developing a descriptive theory is based on a moderate form of deontology in which rights and duties constitute the core concepts underlying moral judgments. I will describe a deontological coherence theory that aims to unify findings in moral psychology that have often been interpreted in terms of a grab-bag of heuristics and biases. 



Mart / april 2017.

Edukativni seminar za studente:
Current Trends in Cognitive Science

 

Centar za kognitivne nauke pri Univerzitetu u Nišu organizuje seminar iz kognitivnih nauka pod nazivom „Current Trends in Cognitive Science“. Seminar je predviđen za studente master i doktorskih akademskih studija filologije sa Univerziteta u Nišu. Učešće je besplatno i studenti će po završetku seminara dobiti sertifikate o učešću. Uslov za izdavanje sertifikata biće redovno učešće na svim predavanjima u okviru seminara.

 

Cilj ovog seminara je da studentima pruži detaljniji i širi uvid u metode i konkrektna istraživačka pitanja koja su trenutno aktuelna u domenu kognitivnih nauka. Seminar obuhvata nekoliko predavanja i radionica i biće realizovan tokom poslednje dve subote u martu i prve dve subote u aprilu 2017. godine.

 

Prijava za učešće traje do 6. marta 2017. godine i možete se prijaviti putem mejla: vladimir.figar.81@gmail.com.



Najavljena predavanja i radionice:

 

 

Prof. dr Đorđe Vidanović

Filozofski fakultet, Univerzitet u Nišu i Centar za kognitivne nauke, Univerzitet u Nišu

 

Prof. dr Mihailo Antović

Filozofski fakultet, Univerzitet u Nišu i Centar za kognitivne nauke, Univerzitet u Nišu

 

Prof. dr Oliver Kutz

KRDB Research Centre for Knowledge and Data at the Free University of Bozen-Bolzano

 

Prof. dr Eugenia Hristova

Centar za kognitivne nauke i Departman za kognitivne nauke i psihologiju, Novi bugarski univerzitet, Sofia, Bugarska

 

Prof. dr Milkica Nešić

Medicinski fakultet, Univerzitet u Nišu i Centar za kognitivne nauke, Univerzitet u Nišu

 

Doc. dr Dušan Stamenković

Filozofski fakultet, Univerzitet u Nišu i Centar za kognitivne nauke, Univerzitet u Nišu

 

Mr Miloš Tasić

Mašinski fakultet, Univerzitet u Nišu

 

Vladimir Figar, MA

Filozofski fakultet, Univerzitet u Nišu i Centar za kognitivne nauke, Univerzitet u Nišu




3. novembar 2016.

Centar za kognitivne nauke pri Univerzitetu u Nišu vas poziva na predavanje pod naslovom The Effects of Context on Word Recognition, koje će posredstvom video linka održati dr Patrik Plamer (Patrick Plummer, Ph.D.) sa Univerziteta UCLA u Los Anđelesu, SAD.

 

Predavanje će biti održano u četvrtak, 3. novembra od 18.00 časova u sali broj 8, u prizemlju zgrade Univerziteta (Banovina).

 

Dr Plamer je doktorirao na Univerzitetu Kalifornije u San Dijegu, SAD, u oblasti eksperimentalne psihologije. U svom istraživanju se bavi kognitivnim mehanizmima koji omogućavaju razumevanje jezika, a oslanja se na bihevioralne i komputacione pristupe. Neki od glavnih ciljeva istraživanja kojima se trenutno bavi uključuju uticaj lingvističkog konteksta na prepoznavanje reči, obradu rečenica, i različite aspekte kretanja očiju tokom čitanja.

 

U daljem tekstu možete naći i kratak sažetak predavanja.



The Effects of Context on Word Recognition


Abstract: Despite decades of psycholinguistic research, many aspects of language comprehension during reading are not clearly understood.  Furthering the understanding of skilled reading is an essential step toward developing more useful cognitive models of reading and better methods of instruction in literacy.  My work focuses on how readers coordinate the cognitive processes that underlie word identification and sentence comprehension with the constraints imposed by visual acuity and the requirements of fine oculomotor control. My talk will present work designed to investigate the influence of linguistic context on word recognition during reading using high temporal resolution eye-tracking methodologies. I will present one set of experiments that examined the effects of prior sentence context on the extraction of orthographic (letter) and phonological (sound) information at the earliest stages of word identification. A second set of experiments examined the influence of various corpus-based lexical characteristics on word recognition difficulty and eye-movement control during reading.  The results of these studies suggest that context is a crucial factor in the moment-to-moment processing of words as well as the encoding of word form and meaning in long-term memory.  Taken together, these findings have theoretical implications on the understanding of how sentence comprehension influences word recognition and how word meanings might be represented in the language processing system.



(Kliknite ovde da biste preuzeli poster)




Redovne aktivnosti:


Predstojeće aktivnosti: